onsdag 22 februari 2012

Växtvärk

Nu börjar det bli kris. Flisan har växt ur alla sina täcken. Rustatäcket sitter som ett korvskinn, leopardtäcket blottar hela rumpan och på Carins varma täcke sitter bröstlappen nästan under hakan på Flisan. Hon kan fortfarande ha den stickade ylletröjan men den fungerar ju inte i regn eller töväder för då blir den dyngsur.


Igår gick jag in på Djurmaxi och panikbeställde ett Hurttatäcke. Jag vet att de inte är optimala i modellen för en Whippet men medan hon är valp så vill jag inte måttbeställa täcken. Men jag tror och hoppas att detta kan fungera. Jag beställde i storlek 40 cm över ryggen så hon har lite att växa i. Förhoppningsvis så fungerar det i påsk när vi ska till Norrland och busa i snön.

4 kommentarer:

  1. Vi hoppas att täcket är lite mjukare och inte så styvt som en del kan vara så trots att de inte är sydda för hundar med böjd rygg att de kan forma sig lite i allafall.

    När vi är uppe hos Farmor på påsk ska Flisan få bli mätt både på längden, höjden och tvären så Farmor kan göra ett mönster som man sedan kan skala upp när hon växer.

    SvaraRadera
  2. Beställde precis ett likadant till min grabb, han är rätt rak över ryggen och då tycker jag att det satt riktigt bra på honom! Och som jag letat täcken som ska passa whippet bra! :) Men Hurtta täckena håller hög kvalitet och håller vattentätt och är supervarma! Vilket uppskattas av frusna hundar som whippar! :) Hoppas du provat ut storleken bara, de har lite stora storlekar tycker jag och deras måttabell är inte mycket till hjälp! :/

    SvaraRadera
  3. Anna,jag skulle ha lyssnat på dig innan jag beställde eftersom täcket blev på tok förstort :) Du ser en nytagen bild under inlogget "Hoppsan".
    Men tack för inlägget - jag lusläser alla.

    Trevlig kväll!

    /Linda

    SvaraRadera
  4. Jo, fick mig med en liten chock.. Att de skulle vara så stora, men whippeten gillar ju täcken som går ner en bra bit över rumpan, så det kommer nog sitta jättebra på henne när hon växt till sig lite! :) Och tro mig, det går superfort! ;) Roligt att kommentera med lite tankar och idéer, eftersom jag själv har whippar! :)

    Tackar, detsamma! :)

    SvaraRadera