onsdag 8 februari 2012

Margareta Krook

Idag har temperaturen äntligen börjat stiga så nu ligger den kring -5 grader ungefär. Flisan börjar bli otålig och behöver komma ut och röra på sig. Jag tror både Flisan och husse hade lite myror i brallan om jag känner dem båda rätt. På med varma kläder, halsband och koppel och så bar det i väg på en långpromenad. Strandvägen och allén är en fin sväng och både Hovstallet och Armémuseum besöktes. De stannade till hos Margareta Krook vid Dramaten och värmde sig lite innan de vände tassarna hemåt.

2 kommentarer:

  1. Ja det var en härlig promenad med väldigt lite vind så vi tog ett långt långsamt varv runt och tittade på saker, bilar, bussar, helikoptrar, cyklar och människor.

    Flisan verkar inte vilja springa fram till alla hundar hon möter. Det tycker vi är skönt, jag hälsar inte heller på alla mäniskor jag möter på väg till jobbet. Skulle ta 3 timmar snarare än 5 minuter om jag gjorde det.

    Margareta är en klassiker, som ni ser på bilden är hon alldeles blanksliten av alla händer som rör vid bål och näsa.

    SvaraRadera
  2. Bra gjort,här -22 varit ut med Zeppo tre gånger bl.a på isbanan i skön sol.Bara en del av isbanan är igång än pga dålig kvalitet.
    Carin

    SvaraRadera