tisdag 14 februari 2012

Gloria

Ch Rockamore Limelight "Gloria"
Född 2005-01-28
År 2007 slog Gloria alla förväntningar genom att erövra ett engelskt CC och därmed skriva svensk borderterrrierhistoria. I september 2009 gör Gloria om eskapaden och tar sitt andra CC i England, imponerade!

Gloria är alltså en sju år gammal borderterrier som nu fått sin sista fina valpkull. Nu är det äntligen dags för pensionering a la lyx hos Lillan. På lördag hämtas hon hos uppfödaren och en tillvaro i sus och dus väntar henne, det har hon gjort sig förtjänt av. Gloria är en väldigt snäll och trevlig hund. Hon förväntar sig alltid att vattenskålen är fräsch med välkylt vatten annars blir hon sur. Mat är ett stort intresse och när maten i skålen är slut så går hon omkring med matskålen i munnen och hoppas på påfyllning.

Gloria har haft väldigt många valpkullar som hon tagit fin hand om. Hon är faktiskt Farmor till Bettan. Nu önskar hon sig själv många långa stunder av gos för det har hon inte riktigt haft tid för. Det kan jag garantera att hon kommer få i sitt nya hem hos Lillan.

Grattis till pensionen önskar vi Gloria och välkommen till släkten!

2 kommentarer:

  1. Ja vilken lyx pensionär hon kommer att bli! Man önskar att alla avelstikar skulle ha turen att komma till Lillan.

    SvaraRadera
  2. Bettan här!
    Först vill jag passa på att tacka Flisan för allahjärtanshälsningen. Stor nospuss tillbaka.

    Sen måste jag säga att jag är alldeles till mig i trasorna över att farmor ska flytta till stan. O bara 7år gammal - herregud vad vi ska rusa runt. Ja, alltså, kompis Flisan springer väl ifrån, men Farmor, jag är ganska säker att vi kommer ikapp och rusar runt efter ett tag. Vi kommer ha jättekul allihop tillsammans! Voff

    Bettan

    SvaraRadera