torsdag 23 februari 2012

Hoppsan

Flisans nya värmetäcke kom idag. Hoppsan, det blev lite stort - ja eller rättare sagt - det blev väldigt stort. Det blev som ett litet släp efter henne. Hon växer antagligen i det men det löser ju inte problemet här och nu. Frågan är vad jag nu ska hitta på. Ett täcke behöver hon omgående. Gärna något som täcker magen också för hon blir så fruktansvärt smutsig när magen är bar. Vi tvättar henne redan ofta men med magen bar i töväder så blir det ju varenda dag...


Världens vackraste hund i världens största täcke. Stackars Flisan vilken hopplös matte och husse du har!

9 kommentarer:

  1. Jag har sett hundar som har sett gladare ut :)
    Gå till en hundaffär och prova ut på plats.

    /Lillan

    SvaraRadera
  2. Carin! Nu behöver vi din experthjälp. Kan du tänkas hjälpa oss att korta av denna balklänning?

    Lillan, vi har ingen bra hundaffär som vi lätt kan ta oss till tyvärr. Och vi erkänner att det blev lite av ett spontanköp för vi vill ju inte att vår lilla älskling ska behöva frysa...

    /Flisans tokiga matte

    SvaraRadera
  3. Jag har just pratamed husse ang mått,du vet det där med mått och husse, men vi gör ett nytt försök,skickar det fredag em.Lägger undan annat arbete,det får vänta.
    Det var en kul bild!!!!
    Carin

    SvaraRadera
  4. Stört kul!

    Jag det blev lite stort, eller som gatsoparen (som antagligen äger lådan hon står på) sa:

    Han: höhö ... är det din hund?
    Jag: mmm
    Jag: är vi i vägen?
    Han: nä
    Han: ser lite stort ut?
    Jag: mmm
    Han: ska hon gifta sig?
    Jag: kiknar

    Sen gick han bara =)

    SvaraRadera
  5. Påbörjat,snart färdigt,ny modell nu Godnatt avslutar det lilla imorgon
    Carin

    SvaraRadera
  6. Hejsan! Jag är en av dom som fäljer Flisans blogg. Vi går själva i tankarna på att köpa en whippet och det är så roligt att följa lilla Flisans vardag =). Iallafall så har jag surfat en del om allt som har med whippet att göra och här kommer en länk med tips på sidor med kläder till whippet =)
    http://www.dellaquila.se/2011/06/snygga-och-smarta-whippetklader/

    Mvh kajsa

    SvaraRadera
  7. Vilken tur Flisan har att ha en Farmor som är en fantastisk sömmerska. Ska bli spännande och se om jag mätt lite bättre denna gången =)

    SvaraRadera
  8. Tack för tipset Kajsa! Jag ska kika lite närmare på den sidan. Vad roligt att ni också funderar på en whippet, säg till när det är dags :)

    SvaraRadera