fredag 24 februari 2012

Blött och geggigt

Idag blev det en väldigt blöt och lerig promenad i Humlegården på lunchen. Flisan var lite frustrerad för det var ingen hund som var på hälsningshumör. Hon är inne i en fas då alla (nästan) andra hundar är jättespännande och hon vill hälsa på alla och nästan ylar av frustration när de inte är intresserade. Som tur var så var det en pappa och en liten pojke som lekte med ett radiostyrt flygplan som hon tittade väldigt länge på. Dessutom fanns det massor med spännande pinnar som var sköna att bita i. Så på det stora hela var det en lyckat lunchpromenad.

Finns det inga kompisar här..?

Flisan spanar på radiostyrt flygplan

Mattes snygging i långkjol

Åh en pinne

 God var den också

3 kommentarer:

  1. Terror. I våran trädgård bor det ett par koltrastar. Dessa stackare försöker rugga upp sig (gräver små gropar bland buskarna) och få vara ifred ... till Flisan kom. Nu är det ett väldigt spring i trädgården mitt i vintern och den där Flisan är ÖVER allt.

    Men Flisan är inte någon fågelhund av rang, lite den sämsta jag sett faktiskt. Hon ser koltrasten o springer dit. När den lyfter o sätter sig på staketet hittar inte Flisan den med blicken igen =)

    Känns som koltrastarna inte direkt behöver oroa sig.

    SvaraRadera
  2. Hej hej, jag har också hund från Maria Groth, och undrar om jag får länka till er blogg från min? Min blogg hittar ni på www.amazingflash.se om ni vill kika först.
    MVH Susanne Alenius i Mattmar

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne! Vad kul att du följer Flisans blogg. Självklart får du länka :) Då lägger jag till din också.

    Trevlig helg!
    Linda & Flisan

    SvaraRadera