måndag 23 januari 2012

Stickning

Mormor håller på att sticka en fin tröja till Flisan i grått garn som matchar henne så fint. Det har visat sig att Flisan tycker stickningen är superrolig. När trästickorna rör sig rör sig även Flisan som en oljad blixt. Det är så roligt att fånga de där träpinnarna så Mormor får börja om flera gånger. För att inte tala om garnnystanet, världens roligaste leksak som Flisan vill döda. Jag undrar om den där tröjan hinner bli klar innan Mormor ska resa hem igen.

2 kommentarer:

  1. Hon växer så det knakar som det kommer nog behövas både en och två´tröjor till. Farmor har sytt ett superfint täcke till Flisan som kommer bra till pass.

    Det var ett täcke i den högre skolan med en kurvad rygg =)

    SvaraRadera
  2. Ja det är den stora frågan det om jag hinner sticka färdigt den tröjan, i alla fall inte när Flisan är vaken. Men hon är duktig och leker med alla sina leksaker, plus en hel del annat. Nyss kom hon med min toffel på huvudet. Jag undrar hur länge den överlever, sen var hon i min resväska och hämtade min mössa. Men hon sover inte så mycket som jag trodde hon skulle göra. och skulle hon slumra till bredvid mig i soffan och jag smyger till mig stickningen så tar det Max en minut så ligger hon i knät. Hullingen, men som sagt det blir inte mycket stickat. Mormor.

    SvaraRadera