onsdag 14 december 2011

Tänkvärt från hunden


Jag har bara dig!

  • Mitt liv varar bara i cirka 15 år.
  • Skild från dig betyder sorg för mig, tänk på det när du skaffar mig.
  • Ge mig tid att förstå vad det är du begär av mig.
  • Gör mig tillitsfull, ty du är hela mitt liv.
  • Var inte arg på mig för länge åt gången och spärra inte in mig som straff.
  • Du har ditt arbete, dina vänner och nöjen, jag har bara dig.
  • Tala till mig även om jag inte förstår dina ord, för din stämma översätter allt.
  • Vet du att jag aldrig glömmer hur man är mot mig?
  • Om du slår mig, tänk då på att mina tänder med lätthet kan krossa din hand, men jag använder inte min makt.
  • När du blir irriterad på mig för att du själv har bråttom, tänk då på att jag kanske har ont i magen, kanske låg för länge i solen eller bara är trött och ledsen på allt.
  • Ge dig tid med mig då jag blir gammal, ty även du blir gammal en dag.
  • Var hos mig när jag har det svårt, ty allt blir lättare för mig om jag har dig.
Jag älskar dig!
Kramar från din hund

1 kommentar: