lördag 3 december 2011

Första mötet med Flisan

Vilken dag vi har haft!

Vi var framme i Ystad vid 12:30. Det har blåst kuling hela dagen så vi fick luta oss framåt i blåsten när vi gick från stationen till hotellet.

Vi bor på ett litet hotell mitt i Ystad som heter Prins Carl, litet, enkelt och charmigt.

Hela eftermiddagen tillbringade vi med uppfödaren Maria, hennes dotter Johanna och valparna. Ja förutom de vuxna hundarna och katterna. Vi fick svar på alla våra frågor men framför allt har vi gosat med Flisan och hennes syskon. Vilken härlig känsla att få se henne första gången! Hon är betydligt mindre än sina syskon men ändå framåt för sin storlek. Och så söt så söt :)

Hon somnade i mitt knä men jag hann även få några pussar i ansiktet. Det ser jag som ett gott tecken. Maria var så snäll och bjöd oss på lunch och sedan fick vi se valparna äta. Vi tittar förbi en sväng i morgon också innan vi vänder tillbaka mot Stockholm.

Nu är vi precis tillbaka på hotellet efter en mysig middag på stan.

Jag lovar att bilder kommer senare. Är ni nyfikna så ser ni dem på Facebook.

Nu ska matte Linda och husse Per gå och lägga sig.

2 kommentarer:

  1. Så roligt att ni har haft det bra. Ystad är en väldigt mysig stad :)

    SvaraRadera
  2. Nu har vi precis lämnat Flisan och Ystad. Vi sitter på pågatåget mot Malmö där vi hoppas kunna träffa Micke och Annika för en lunch innan planet mot Stockholm går.

    Vi träffade Flisan en stund i dag också. Idag var hon superpigg och lekte hela tiden vi var där. Var kul att se hon så aktiv. Så nu är det en månad innan vi åker ner för att träffa lilltjejen.

    SvaraRadera