måndag 12 december 2011

Besök på Hundmässan

I helgen var Per och jag på Hundmässan i Älvsjö. Det var en intressant upplevelse. Vi hann inte flanera runt hela dagen utan vi fick hoppa mellan glöggparty och födelsedagsfirande. Men oj vad mycket folk det var, och hundar förstås! Vi hann inte shoppa speciellt mycket men några nyförvärv blev det. Jag skriver om dessa lite senare.

Självklart besökte vi Whippetklubbens monter och pratade Whippets och fick kela lite med deras fina vovvar i montern.



Jag gick med kameran i högsta hugg och försökte ta bilder på alla Whippets jag kunde se. Nästan alla blev så klart suddiga men det var härligt att få träffa så många Whippets på ett och samma ställe.


Självklart var vi ju tvugna att besöka Borderterrier Sällskapets monter också och hälsa på Bettans och Tyras kompisar. Tyra har jag inte nämnt tidigare men hon får ett särskilt inlägg inom kort.
Borderterrier Sällskapet hade många fina bordrar på plats. De var vädigt aktiva och fina och ville hälsa och gosa med alla som kom på besök.

Det tråkigaste på hela dagen var att vi tydligen missade Flisans pappa Riki som var där med sin matte Fia Eldh. Det hade varit jättekul att få träffa er men jag hoppas det kommer flera tillfällen! Tänk vad härligt att få träffa pappa Riki i egen hög hund.

3 kommentarer:

  1. Det var kul att vara där och se alla hundar, det var verkligen en MASSA hundar där =)

    Det roligaste tyckte jag var att de hade satt upp bås i ett rutmönster där varje ras hade sitt eget bås. Smart!

    Då kunde de som vill se (alltså hunden) och prata med ägare av en särskild ras gå dit och prata och få lite tips eller råd, superbra!

    Nästa år går vi nog dit alla tre tror jag =)

    SvaraRadera
  2. Det var väl synd att ni missade Riki.Visste du inte att han skulle dit? Men dt kommer ju flera tåg.

    Mamma.

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ju ha missat briarderna också...hur man nu kan lyckas med det ;)

    SvaraRadera