torsdag 25 oktober 2012

Paris

Flisan rapporterar:


Matte är överväldigad. Hon fyller 40 år idag och har blivit firad i ett sedan hon vaknade. Husse och jag väckte henne i morse med ett bildspel till frukost. Där fick hon välja vilken löjligt dyr handväska hon ville men husse hade även ordnat en resa åt dem till Paris. Undrar var de ska göra av mig under tiden..?


När matte och jag kom till jobbet så hade hela företagets samlats nere i köket för tårta och champagne och fin present, ett vackert fat från Alessi. Chefen höll ett fint tal. Jag fick dock ligga kvar på rummet under tiden men jag tjuvlyssnade :)


Rätt som det var kommer Cicci från receptionen springande. Det var ett blommogram som kommit till matte. En jättefin bukett från Lena, matte blev jätteglad!


Några av mattes närmaste kollegor överraskade henne även med lunch. De bjöd på räksallad och hade dessutom skramlat till ett fint armband från Dyrberg/Kern. Det bästa var att jag också fick vara med på lunchen.

Bettans matte Linda jobbar tillsammans med min matte så hon kom också förbi med en fin present. Det var ett presentkort på Sturebadet på en valfri behandling. Vilken toppenpresent! Det betyder ju att Bettan Bus kommer vara hemma hos mig och husse och leka när de går till Sturebadet tillsammans. Jippiiii!


Hur ska det här sluta? Matte har knappt hunnit jobba idag för all uppvaktning. Men hon prioriterade mig som vanligt och tog mig med på en långpromenad i Humlegården i strålande sol och kylig höstluft. Där träffade vi Benji och vi busade en lång stund innan det var dags att gå tillbaka till jobbet.

Over and tass

/Flisan

6 kommentarer:

  1. Hemmafronten rapporterar att det finns blommor som väntar här hemma och faktiskt också en liten överraskning i form av ett paket!

    SvaraRadera
  2. Nu är Flisan på väg till Gamla Enskede. Det är bästa kompisen Stor-Magnus som är har Flisan's bästa kompis Nora som har hämtat Flisan och tar med henne hem.

    Inte bara tar han med Flisan hem så hon kan leka med Nora utan hon kommer får privat bil hem ikväll när jag och Linda kommer från middagen.

    Tack Magnus!

    SvaraRadera
  3. På tal om Parisresan Flisan, så behöver du inte vara orolig, Mormor och Albin kommer som ett skott och är med dig. Nospussar.

    SvaraRadera
  4. Hörru,det gör vi åxå kommer som ett skott från norr.
    Ca

    SvaraRadera
  5. Låter som du fick en fantastisk födelsedag!
    Undrar om min sambo och katt kommer fira mig lika mycket nästa vecka?? Fast det är klart, jag fyller ju inte jämt...

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott Linda.
    Underbart med en resa till Paris Man älskar den staden mer för varje gång man varit där.
    Verkar som ni "flickor" har dresserat husse perfekt

    SvaraRadera