måndag 22 oktober 2012

Hundvakt

Flisan rapporterar:

I torsdags när matte och husse var på fest så kom Lillan och Gloria på besök och sov över. Vi var vakta superlänge och gick inte och la oss förrän matte och husse kom hem vid 01:30-tiden. Jag hade det jättebra men det var lite tråkigt att Gloria inte ville leka med mig. Jag försökte verkligen. Jag tömde båda mina leksakskorgar och gick fram med en leksak i taget och försökte busa med henne. Men hon ville bara ligga i soffan och slöa.

Men på fredagen hade matte tagit ledigt och då gick vi alla fyra en långpromenad ute på Djurgården och då busade vi bland höstlöven. Det var så himla roligt så till och med Gloria ville springa och jaga mig. Vi var ute i nästan fyra timmar så när vi väl var hemma igen så var vi vrålhungriga alla fyra. När vi hade ätit så kunde jag knappt hålla ögonen öppna.

Flisan: -Matte, kan ni inte vara borta lite oftare så Lillan och Gloria kan komma hit för vi hade jättekul!

 Lillan ordnar godissök bland löven
 Flisan: - Jag är inte så bra på söklekar
 Gloria: -Gör som jag, ner med nosen och leta!
 Gloria: -Tjohoo, jag hittade en godis nu leker livet 
 Gloria: -Men man behöver ju inte överdriva...
 Lunchmat till mattarna och ett glas Chardonnay ur bild
 Flisan: -Glorris, är du trött?
 Gloria: -Vråltrött, nu slaggar vi...
 Flisan i sömnen: -Glorris är min gästsäng skön?
Gloria i sömnen: -Dödsskön...ZzzZzZzzz

Tusen tack till Lillan och Gloria för att ni är så snälla och ställer upp som hundvakt när vi är ute på festligheter, det betyder verkligen jättemycket för oss allihop!

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen räkmackan. Den liknar den vi brukar käka Östermalmshallen.
    Gud vad sugen jag blev nu.
    Flisan vad gästvänlig du är som bett matte och husse skaffa en gästsäng åt dina kompisar.

    Nospuss från Mormor.

    SvaraRadera
  2. Vadå ställa upp? Jag fick egen säng, Flisan lämnar slumpen åt mig av sin smarriga mat, återkommande godisregn, sköna möbler och härlig långpromenad!
    Kan inte matte nästa gång så passar jag Flisan själv :)
    /Glorris

    SvaraRadera