tisdag 23 oktober 2012

Dum som ett får?

Idag gick Flisan och jag ut på en extra promenad på eftermiddagen. Skönt att slippa regn! Idag har faktiskt solen lyst över oss större delen av dagen. På väg in i Humlan var det ett Norskt klädföretag som gjorde reklam för sina kläder i naturmaterial. De hade släpat dit två får som de klätt ut i yllekläder och lottade ut presentkort och annat.

Har matte bytt ut Flisan?

Flisan tyckte fåret till en början var jätteläskigt och började skaka. Men sen när hon hade listat ut vad det var så ville hon inte gå därifrån.

Flisan: -Vad är det där?! Den luktar konstigt...men snygg tröja

Självklart så har ju folk åsikter om det mesta så kommentarerna haglade från personer som gick förbi, både positivt och negativt. Naturvidrigt var en av dem...Men alla barn tyckte i alla fall att fåren var väldigt spännande, det tyckte Flisan också förstås :)

1 kommentar:

  1. Jag fick nästan en chock när jag öppnade bloggen och fick se Linda och vad jag trodde först var Flisan med några trasor på sig, innan jag hunnit läsa. Och när jag tittade närmare så såg jag ju att det inte var Flisan, men dom hade lika långa nosar;-)
    Jag undrar hur Albin skulle ha reagerat om han hade varit där, han hade kanske börjat valla fåret.

    SvaraRadera