onsdag 17 oktober 2012

Matte och husse på fest

                                      Husse                                        
Flisan rapporterar:

I morgon ska matte och husse iväg på stor Galamiddag. Husse skall ha smoking och matte har köpt en ny klänning, lackskor med höga klackar, väska och smycken. Husse kommer bli sååå stilig. Matte ska till frissan och få en håruppsättning och hon kommer bli världens finaste matte även om hon ser lite tjock ut i klänningen.

Matte

Jag blev först lite orolig när jag hörde talas om den här festen. Vad ska hända med mig? Ska matte och husse lämna mig ensam hemma till sent på natten? Men då släppte matte bomben. Lillan och Gloria kommer hit och ska sova över! Jippiiiiii!

4 kommentarer:

  1. Smoking middag! Ska bli galet kul och jag hoppas att Lillan och Gloria stannar kvar hos oss över natten för att Linda har tagit ledigt på Fredagen och det ska bli superbra väder vilket passar till en lång lång lång promenad på Djurgården =)

    SvaraRadera
  2. Det ska bli jättekul, och det är bästa att Flisan gömmer sina ben, annars äter jag upp dom!
    /Glorris

    SvaraRadera
  3. Lycka till med dressarna och ha en trevlig kväll.
    Bildbevis var utlovat:)
    Ca

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka, att Lillan och Gloria kommer. Då får nästan Husse och Matte gå bort lite oftare.
    Mormor hoppas att det kommer kort sen från galafesten, eller hur Flisan.
    Ha nu riktigt roligt med Gloria och få igång henne riktigt.
    Nospussar från mormor och Albin.

    SvaraRadera