onsdag 10 oktober 2012

Arvika

Matte reste till Arvika på en bixtvisit i helgen som var. Utan Flisan!!!
Flisan löper ju och då gick det inte att ta med henne upp till Mormor och Albin, hon fick snällt stanna hemma med husse. Det visade sig gå hur bra som helt. Flisan och husse gosade hela helgen och var ute nästan hela dagarna.

I Arvika var det marknadshelg "Mârten" och vädergudarna visade sig från sin allra bästa sida. Syrran var också uppe och hälsade på tillsammans med barnen Dante, Adam och Charlie. Det var verkligen fullt ös hela helgen. På lördagen gick vi på torget hela dagen och gick sedan hem och åt kålsoppa som traditionen bjuder. Därefter var det besök hos Mormor/Gammelmormor Elsa. Efter det var det Tivoli för barnen med åkband, karuseller och sockervadd så det stod härliga till. Vi kom inte hem förrän klockan var 21:30 och först då åt vi middag. Tiden räcker helt enkelt inte till när man ska trycka in allt på en dag.

Här kommer lite bilder från Arvika:

Inger med Tuffis och Mormor med Albin i den vackra höstsolen
Den kinesiska nakenhunden Tuffis med sin älskade matte Inger
 Charlie i sitt rätta element: Luft - han älskar att gunga!
 Charlie på tivoli och åker karusell
 Duktiga Dante hjälper Mormor med disken 
 Adam och Dante i lekparken
Camilla och Charlie åker rutchkana

Tack Mamma för i helgen! Det var supertrevligt och väldigt stressigt :) Jag lovar att jag ska komma upp snart igen men då ta med mig Flisan och kanske till och med Per.

3 kommentarer:

  1. Tack själv.Det var synd att vi inte hann med allt vi planerat, som att du skulle vara smakråd åt mig när jag skulle köpa kläder för presentkortet jag fick av dig.
    Jag hoppas verkligen att du kommer tillbaka snart med både Per och Fröken Flisan i bagaget.
    Det vill Albin också sa han. Skulle vara kul och se om det går lika bra eller kanske t.o.m. bättre om dom träffas i Albins hem. Och det skulle även vara kul och se Tuffis och Flisan rasa loss i en kapplöpning, då tror jag nog att Tuffis får så han tiger.

    Nospuffar från Mormor och Albin.

    SvaraRadera
  2. Fullt ös,men uppiggande brukar det vara.Tuffis liknar Baloo eller hur?????

    SvaraRadera