torsdag 24 november 2011

Djurförsäkringar


Skräcken för alla hundägare måste vara att stå där med sin sjuka hund och inte ha råd att ge den den sjukvård som behövs.

Som förstagångsägare så är det däremot inte helt lätt att veta vilken försäkring som är bra/mindre bra. Jag vill såklart ha det bästa för Flisan samtidigt som jag inte vill betala onödigt mycket pengar. Och nu kan man ju självklart debattera vad som skulle kunna vara onödigt mycket pengar, men den debatten undviker jag.

Nu tror jag att valet har fallit på Agria med följande parametrar:
  • Försäkringsbelopp: 25.000 kr
  • Lägsta självrisken
  • Tilläggsförsäkring för Medicin
  • Tilläggsförsäkring för Rehabilitering
  • Tilläggsförsäkring för Tänder
  • Däremot ingen livförsäkring
Men nu har jag sett att de även har en tilläggsförsäkring för leder. Ska jag ta det också?
Är det vanligt att Whippet får problem med lederna? Nu måste jag läsa på ännu mer. Någon som har erfarenhet?

1 kommentar:

  1. Om de går upp i vikt har de lättare att få problem med lederna, men överlag är whipparna väldigt friska hundar! :)

    SvaraRadera