tisdag 22 november 2011

Badbalja


Bad och hur ofta det är den stora frågan. -När det behövs, svarar en del. Ni som har Whippet, finns det någon regel för hur ofta/sällan de bör bada/tvättas/duschas. Hur som helst så har vi köpt en badbalja till Flisan. Vi har inget badkar hemma så vi tänkte att en badbalja kanske kan fungera när hon är liten med lite vatten på botten och en svamp. Självklart är det halkskydd i botten, vi vill ju inte att hon halkar omkring. Vi får väl se hur detta fungerar i praktiken. Jag lovar att återkomma i frågan.

4 kommentarer:

  1. Baljan blir perfekt, jag och Linda har redan planerat lite. Det får börja med ett litet fotbad =) med värmen i golvet uppskruvad så det blir varmt o skönt att stå på när Flisan badat klart!

    SvaraRadera
  2. För att inte tala om det gulliga badlakarnet med luva och öron ;)

    *puss*

    SvaraRadera
  3. Jag badar dem när jag inte tycker att de känns fräscha. Eftersom de sover i våra sängar så :)
    Kan vara varje dag eller efter en månad. Har aldrig märkt någon skillnad i pälsen eller så. De fryser ju oavsett :) Jag var och pussade på gulleflisan igår och jag hoppas att jag ska få träffa henne någon gång sedan eftersom jag är i Stockholm nästan varje vecka.

    SvaraRadera
  4. Hej Jeanette

    Vad bra, då behöver jag inte oroa mig för det :)

    Självklart får du träffa Flisan om du är i Stockholm. Säg bara till så bjuder vi på fika.

    SvaraRadera