torsdag 26 april 2012

Morotspuré


Nu har Flisan fått ett återfall. Hon är superlös i magen, det bara rinner. Hon började pipa på jobbet och ville gå ut ett par timmar innan hon brukar. När vi kom ut så satte hon sig på en gång och hade riktig diarré. Stackars Flisan...

På valpkursen fick vi lära oss att morotspuré är bra att ge till valparna om de är dåliga i magen. Så det första jag ska göra är att köpa en burk som hon får lite av i kväll. Det är ju valpkurs ikväll och det vill vi ju inte missa. Ikväll ska vi vara utomhus men det passar ju väldigt bra idag.

Husse kommer och hämtar Flisan på jobbet redan kl.13:30 idag så han får VAV:a på eftermiddagen. VAV = Vård Av Valp

4 kommentarer:

  1. Japp, fyra burkar inköpta så ska vi se om vi kan få Flisan och äta det också.

    SvaraRadera
  2. Torsk och risvatten brukar jag ge min whippet när han är dålig i magen. Hoppas hon blir bättre.

    SvaraRadera
  3. Det är nog något hon har ätit ute i det fria som orsakar problemet skulle jag tro.Lycka till på valpkursen.
    Carin

    SvaraRadera
  4. Ujuj, stackars Flisan. Hon kommer säkert återhämta sig snart på egen hand, men annars så tipsar jag om att koka grötris med överdrivet mycket vatten. Låt det koka sönder ordentligt så att det bara blir en kletig sörja av det.
    Kokt vit fisk är också bra att blanda ner i riset, för det är inte alltid de tycker att det är så himla gott att bara äta ris.
    Skulle hon vara dålig länge finns även foder som är speciellt anpassade för diarrémagar.
    Lycka till och hoppas att hon kryar på sig snabbt!

    SvaraRadera