tisdag 3 april 2012

Genrep


Idag hade Flisan och jag ett litet genrep inför resan upp till Luleå. Hon fick prova en halv tablett av Zylkéne som skall få henne lugn inför transportbur och flyg.

Jag tog två stora smaskiga leverpastejsbitar och hällde på pulver från en halv tablett. Flisan nosade lite skeptiskt på leverpastejen men slickade upp allt pulver (som skall vara välsmakande) och åt sedan upp leverpastejen med god aptit.

Det står att man skall ta tabletten två timmar innan och jag antar att man därför kan förvänta sig att det tar två timmar innan tabletten värkar. Hur som helt...

En timme gick och jag såg ingen skillnad. Två timmar gick och jag började misstänka att hon fått speed istället för lugnande. Tre timmar gick och hon var mer eller mindre som vanligt kanske lite dåsig. Fyra timmar senare och hon har varit märkbart trött.

Hur ska man nu tolka detta?
På torsdag får hon nog en hel tablett på en gång och kanske tre timmar innan resan?

3 kommentarer:

  1. Varför gör du pulver av tabletten, det är ju bara att trycka in den i en leverpastejbit. Det är bara krångligt att hålla på att mosa tabletten. Tror säkert att du kan ge henne en tablett.
    Mamma.

    SvaraRadera
  2. Tabletten är ett hölje med pulver i så den går inte att dela mitt i tu :)

    SvaraRadera
  3. Ja,än en gång,detta blir spännande.Jag misstänker att Per får leda ut mer eller mindre "2drogade" damer från Kallax,för jag tror att matte åxå behöver något lugnande.Välkomna skall ni vara!!!
    Carin

    SvaraRadera