torsdag 29 november 2012

Äntligen snö

Så i natt övergick äntligen regnet till snö! I morse när vi vaknade var det vitt i trädgården och bilarna på gatan hade ett flera centimeter tjockt snötäcke. Det är även några minusgrader men mitt i stan krävs det mycket mer för att snön ska ligga kvar på trottoarer och gator.


Promenaden till jobbet tog minst dubbel så lång tid som vanligt. Flisan körde in nosen i varenda snöpuff hon såg och tyckte det var otroligt spännande och kul. Hon tog flera "tjolahoppsteg" på väg till jobbet i ren glädje. När vi kom till jobbet så släppte jag ut Flisan på takterassen för där låg snön fortfarande kvar och helt plötsligt var jag världens bästa matte :)

 
 
Flisan: -Är det Tomten som kommer..?

1 kommentar:

  1. Flisan tycker om snö =) Om den bara får stanna en stund ska vi ut och leka i den.

    Jag jobbar med två utvecklare i min grupp som har kommit upp från Indien. De hade aldrig sett snö förut så de var lyriska i morse. De tycker det är väldigt kallt här i Sverige men de härdar ut.

    SvaraRadera