onsdag 16 maj 2012

Yaya och Pixel

Flisan hade nog hoppats på att det skulle bli fri lek och äventyr hela dagen nu när Yaya var med på kontoret. Så blev det tyvärr inte så Flisan har stått och pipit vid kompostgallret en stund. Men vid lunch tog vi en promenad tillsammans i Humlegården, då fick de leka tillsammans - jippiii.


Men efter en stund dök Flisans bästis i Humlegården upp. Det är den Franska Bulldogen Pixel, en tik på drygt två år. De är verkligen bästa kompisar och det är så roligt att se hur överlyckliga de blir när de ser varandra.


De leker och brottas och har så fantastiskt roligt så både matte och Pixels husse stod och skrattade och tittade på. Idag höll de på i över en kvart och Yaya blev lite bortglömd och följde med sin matte till hundrastgården medan vi hade Flisan och Pixel lösa på gräsmattan utanför.

En riktigt lyckad lunchrast tyckte både Flisan och Pixel!

2 kommentarer:

  1. Märkligt,här har de fixat en lekkompis åt mig på mattes jobb och så får man inte busa,busa, utan sätts bakom galler!!! Jag trodde att det skulle bli lite action här,men det händer inte så mycket för mig på jobbet,jippie det är ju långhelg för mig åxå!!!!
    Flisan/Carin

    SvaraRadera
  2. Har du tagit semester Flisan, jag saknar dig på bloggen.

    Nospussar från Albin.

    SvaraRadera