måndag 28 maj 2012

En dag på Djurgården

En sammanfattning i bilder över en varm och solig dag:


 

På väg tillbaka träffade vi tre snygga Whippetkillar vid Djurgårdsbron. Jag blev så glad när jag såg alla whippar så jag glömde fråga vad deras matte och husse heter. De kände igen "kändisen" Flisan. Jag tror det var från Vinthundssidan på facebook men det kan även ha varit från bloggen. Det är en väldigt speciell känsla när folk kommer fram och hälsar och frågar om det är Flisan :) Men jag är ju en extremt löjligt stolt matte så det värmer lite extra i hjärtat när hon får komplimanger.

6 kommentarer:

  1. Kolla in grabben,det är ju Flisan,hon vi läser om på bloggen,vilken snygging....
    Vad sköna bilder,sommar eller????
    Carin

    SvaraRadera
  2. Det syns inte så tydligt på bilden, men på tredje bilden så står Flisan i ett hav av liljekonvaljer som stod i knopp ännu ej i full blommning. Hur är det egentligen, är liljekonvaljer fridlysta?

    SvaraRadera
  3. Liljekonvaljen är fridlyst på Öland, i Kalmar, Kronobergs, Stockholms och Södermanlands län. På andra platser är den inte fridlyst. Fridlysningen innebär att man inte får dra upp blommorna med rötterna och inte plocka för att sälja.
    Växten är giftig. Ingen del av den får förtäras, och vatten från vaser där blomman stått bör hanteras varsamt.
    /Lillan

    SvaraRadera
  4. Tack för det informativa svaret. Du är klok som en bok!

    Då får vi med andra ord plocka liljekonvaljer för egen njutning även i Stockholm. Men ärligt talat så är de vackrast ute i naturen.

    SvaraRadera
  5. Åh tack Jennie för informationen! :)

    SvaraRadera