onsdag 7 mars 2012

Förkylning


Flisan är förkyld :(

Hon nyser och frustar. Inte bara en gång då och då utan mer frekvent. Självklart blir jag orolig och började fundera på om det kunde vara noskvalster. Fram med ficklampa och lysa nosen i går kväll. Vi hade så klart googlat för att veta vad vi skulle leta efter men det var inte det lättaste. Vi kunde i alla fall inte se några och alla symptom stämde heller inte med noskvalster.

Efter lite rådfrågande bestämde vi oss för att avvakta några dagar. Flisan verkar fullt frisk i övrigt. Hon äter som hon ska och sover och leker och verkar inte må dåligt. Men ger nysningarna inte med sig kommer jag ändå ringa och fråga veterinären.

Jag läste i ett nyhetsbrev som jag fick av vår veterinär att det kan vara ett förkylningsvirus och sådana behandlar man inte. Hon rekommenderade mycket vila och bara kortare promenader.

Men som sagt ger det inte med sig så bokar vi ett besök för att kunna utesluta noskvalster.

1 kommentar:

  1. Lill Flisan fortsätter att nysa och fnysa. I morse tyckte jag hon till och med nös hårdare än igår, kan bero på att hon precis klivit upp förstås. Vi får se om hon nått kulmen och att det blir lite bättre idag. Vi håller tummarna!

    SvaraRadera