torsdag 14 juni 2012

Popcorn

Flisan är en riktig finsmakare. Till exempel så äter hon inte korv?! Vi som trodde att alla hundar älskar korv. Hundgodis är hon heller inte särskilt förtjust i även om vi har några sorter som hon faktiskt tycker är riktigt goda. I går upptäckte vi däremot en favorit - popcorn!

De är ju ganska salta så det gäller att inte ge henne för många. Hon tog dem så försiktigt ifrån min hand och sen bet hon nogsamt av en liten krus i taget från popcornet och satte upp tassarna i soffan och bad om fler.


Det är ju inte världens bästa bild men det är faktiskt ett popcorn som hon har framför sig på mattan. Den observante kan även se att hon är djupt koncentrerad och intagit "attackposition".

3 kommentarer:

  1. Hej Familjen Eriksson! :)
    Jag hittade eran blogg när jag gogglade på "flyga med whippetvalp", det är nämligen så att jag tänker göra precis det!
    Ni hade ju skrivit hur ni gjorde i ett inlägg, men jag skulle vilja veta lite mer, typ hur ni kontaktade SAS och hur ni fick tag i det skriftliga intyget, skickat till er eller om ni var på plats på flygplatsen. Vad hade ni för sorts bur? Atlas 10 eller någon sorts canvasbur?
    Min valp är än så länge bara ett litet frö men vi hoppas kunna hämta hen i Oktober.
    Snälla, skulle kanske matte i familjen kunna skicka mig ett mail om det är okej att jag ställer lite frågor? :) (info@hannaskaniner.se)

    Sen vill jag också säga att Flisan är ju bara för fin! Blåa whippar är så snygga!
    Mvh Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej Hanna!

    Vad kul att du hittade hit till bloggen. Hoppas du finner lite mer matnyttig information här. Jag var ju som sagt helt nybörjare både som hundägare/whippetägare, då Flisan är min första hund.

    Jag mailar till dig och berättar mer om hur det gick till när vi flög hem med Flisan 8,5 vecka gammal.

    Hälsningar från hela familjen
    Linda & Per och huvudhunden Flisan

    SvaraRadera
  3. Förmodar att det inte "poppade" vidare så Flisan hann fram!!!!
    Carin

    SvaraRadera