fredag 15 juni 2012

Kompis på kontoret

Idag hade en kollega med sig sin dotter Elin som är 8 år till kontoret. Elin är väldigt förtjust i hundar så självklart kände jag mig manad att ha Flisan med mig till kontoret i dag. De har haft väldigt roligt ihop. De har lekt "cirkushund" vilket innebär att Flisan ställt sig på bakbenen och fångat saker som Elin hållit upp. De har även lekt "ta fatt" vilket Flisan är bäst i och så har de även lekt "kurragömma". Jag tror aldrig Flisan har ätit så mycket hundkex på en och samma dag som idag. Elin tyckte Flisan var väldigt smal så kanske försökte hon göda upp henne lite. Elin frågade om hon fick lyfta upp Flisan och då lärde jag henne hur man lyfter och jag tycker nog att hon lyckades ganska så bra för att aldrig ha lyft en hund förut.

Sammanfattning; en lycklig men trött Flisan och en lycklig Elin som kommer gå hem och tjata ihjäl sina föräldrar efter en egen hund utöver de två kaniner hon redan har ;)


1 kommentar:

  1. Flisan:Äntligen en som vill leka med mig på det här stället,hoppas tjejen kommer fler gånger.Annars är det bara en massa siffror som matte jobbar med.
    Ca

    SvaraRadera