tisdag 5 mars 2013

Årets första löptur



I helgen så fick husse spänna på sig löparskorna och broddarna som han fick av Flisan i julklapp. Nu ska det bli åka av tänkte Flisan. Husse var dock inte i sitt livs bästa form så Flisan travade bredvid på lätta tassar. Väl hemma igen så var husse sliten och fick träningsvärk medan Flisan inte ens flåsade. Men roligt, det hade hon. När de väl kommer ut på Djurgården springer hon lös bredvid husse. Är det en långsamt tempo på löpningen springer hon lite framför och väntar in. Är det ett högre tempo anpassar hon lätt farten och springer sida vid sida.

Vid löpturer så använder vi sele, något vi aldrig gör annars. Vi försöker lära Flisan att när selen kommer fram så är det löptur och inte "hopp & lek". Självklart har hon den hemsydda sporttröjan på sig också så hon syns ordentligt. Läcker färg eller hur?

 

5 kommentarer:

  1. Mormor och Albin tycker västen är urläcker. Vi längtar till att få se henne rusa.
    Nospussar.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint 16 månaders kort. Kan du inte mms:a eller maila det till mig?

    SvaraRadera
  3. Det där lät ju inte dumt, och vilken fin väst. Men att springa med broddar kan inte va kul, jag kan ju knappt gå i dom :)

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni två får MÅNGA lyckade joggingturer, kämpa på.Det ser ju fint ut och Flisan ser ju proffsig ut i fartdressen och syns riktigt bra.
    Ca

    SvaraRadera
  5. Ja de kommer bli några löppass i veckan. Sista tiden har jag varit lite tråkig tycker Flisan men jag har inte tränat så länge jag har kännt mig risig, men nu börjar jag må bättre så nu är vi igång igen.

    Man blir lite öm under fötterna med de typer av broddar jag har men nu är ju inte passen speciellt långa och det känns superbra att jogga med dem för man slipper spänna sig och kan bara jogga på!

    SvaraRadera