tisdag 8 oktober 2013

Agnes the Amstaff

Agnes blir kopplad efter en lång lekstund med Flisan

I dag träffade vi Agnes på lunchen. Jag är inte helt säker på vad det är för en ras för jag glömde att fråga men det kan ha varit en Amstaff. Flisan hade spanat in Agnes en lång stund och ville gärna gå fram och hälsa. Eftersom matte tyckte Agnes såg så stor ut (och lite läskig) så höll jag Flisan kopplad. Men Agnes var lös och lekte så snällt med husse.

När vi närmade oss såg jag att Agnes blev jätteglad och viftade på svansen. Matte frågade Agnes husse om hon var snäll och han sa att hon var jättesnäll men kan vara lite ivrig ibland. Han sa att de kan få hälsa på varandra med koppel på först. Agnes husse verkade bra och Flisan som inte vill gå fram till osäkra hundar ville jättegärna hälsa. Det gick hur bra som helst och de nosade på varandra en lång stund och Agnes svans gick som en elvisp.

Efter en stund släppte vi dem båda och de rusade runt som två tokar i flera minuter. Till slut kom de farande mot mattar och hussar så vi fick veja undan för att inte falla och då tyckte vi båda att det var dags att koppla dem igen. Både Flisan och Agnes hade tungor långa som slipsar efteråt. Nu ligger Flisan och sover som en liten gris här på kontoret.

Säga vad man vill men visst är jag superextra försiktig med vissa hundraser...

1 kommentar:

  1. Ja, hellre försiktig än naiv och tro att alla är goda :)
    Ca

    SvaraRadera