onsdag 16 januari 2013

Munkorg

Det pågår en tjatig debatt i många av Stockholms lokaltidningar. Både i artiklar och insändare uttrycker Stockholmare sitt missnöje över hundar och dess ägare. Det handlar om allt ifrån aggresiva hundar, hundbajs, värdelösa hundägare, lösa hundar osv, det tar aldrig slut...

Allt detta är väldigt tröttsamt och nu börjar irriterade hundägare svara emot. Hur som helst så läste jag en insändare där skribenten kräver att ALLA hundar skall bära munkorg på allmänna transportmedel.

Jag tänker inte ge mig in i debatten. Jag kan förstå att folk kan bli irriterade över att en del hundägare inte har koll på sin hund, att en del inte plockar upp hundbajs osv. Men att gå så långt som att förbjuda det ena och det andra retar gallfeber på mig. Blir det lag på att bära munkorg på allmänna transportmedel så kommer vi i möjligaste mån undvika dessa och när vi nyttjar dem kommer vi välja en som ser ut så här, alltid retar det någon...


1 kommentar:

  1. Jag skulle tro att enda gången Flisan kommer ha munkorg är när hon ska få prova att springa whippet race =)

    Längtar till sommaren!

    SvaraRadera