torsdag 17 januari 2013

Äntligen hemma

Matte har hektiska veckor just nu med årsbokslut på jobbet. Det blir många sena kvällar så det är tur att husse och Viktoria kan ställa upp så mycket som möjligt.

I går var Viktoria och Fluff hos oss hela dagen. De hade hittat på massor med skoj. Förutom alla brottningsmatcher hemma mellan Flisan och Fluff så gick de till Gärdet och busade i snön. Sedan var de på hundcaféet Himmelska Hundar och hade jättekul. Där bjöd Viktoria tjejerna på en gottistallrik, jag kan tänka mig att det var väldigt uppskattat. På eftermiddagen fick fröknarna vara hemma själva i en timme medan Viktoria uträttade ett ärende. Det gick bra och det är också bra träning, speciellt för Flisan. Hon blev däremot väldigt glad när Viktoria var tillbaka igen :)

Efter långa dagar med mycket äventyr är det superskönt när matte är hemma igen. Jag hinner inte mer än slå mig ner förrän Flisan parkerar i mitt knä eller lägger sig väldigt nära. Det är precis som om hon säger: -Nu rör du dig inte ur fläcken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar