fredag 25 januari 2013

Humle & Dumble

...eller Flisan och Fluff.

Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva de här två tjejerna. Viktoria kallar Flisan för en liten vildhäst och Fluff för en tjock ponny ;) Hur som helst så är de bästa vänner. Husse kallar tjejerna för avdelning Hopp & Lek och Matte kallar dem kort och gott för Tjejerna eller "The Girls".

 
 

I torsdags var Fluff hemma hos oss tidigt på morgonen medan Viktoria skulle förbi Universitetet. De kom redan vid 07:15 då hela familjen Eriksson låg och sov. Fluff hoppade upp hos oss alla tre i sängen och så sov vi i en dryg halvtimme till innan det var dags att starta dagen.


Flisan har knappt fått se matte den här veckan. Matte drunknar i jobb så husse och Viktoria har ställt upp till 100%. Flisan tittar anklagande på mig när jag kommer hem vid 22-tiden på kvällarna och undrar var jag har hållit hus, sedan sover hon klistrad som ett frimärke bredvid mig på nätterna. Matte lovar bättring men först om en vecka eller två...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar