tisdag 14 augusti 2012

Olydig


I går flöt dagen på perfekt. Flisan skötte sig exemplariskt på sin första långa arbetsdag. Idag däremot är hon riktigt olydig. Det har gått bra inne på kontoret men ute på promenaderna så har hon varit hopplös. Hon har hoppat upp på mig ett otal gånger. Tack och lov så är det torrt ute annars hade det inte varit så kul att få tassavtryck på sina jobbkläder.

Inte ens inne i hundgården fick hon utlopp för någon energi. Hon verkade blyg och ville inte leka med de andra hundarna. Vid ett tillfälle hoppade hon till och med upp i famnen på mig - utan att det var någon hund i närheten. Ni som har träffat Flisan vet ju att blyg inte direkt hör till hennes ordinarie karaktärsdrag. Vi lämnade hundgården så fick hon vara lös i parken och så kastade vi lite boll i stället. När det var dags att sluta och vända tillbaka så blev hon hoppig igen och vi blev nästan osams. Det kändes som hon gav mig fingret. Idag var det inget som stämde. 

Försökte hon säga mig någonting? Kanske men jag lyckades inte lista ut vad det var :(

1 kommentar:

  1. Det är ju solklart. Nu har hon haft Eran uppmärksamhet under hela semestern och fått vara med på så mycket kuliga saker så det blir ju lite tråkigt när allt det tar slut och hon ska börja jobba igen, det tycker ju du också. Och då visar hon det.

    Mamma.

    SvaraRadera