tisdag 11 december 2012

Tomteverkstad

I går kväll hade vi tomteverkstad hemma och började slå in en del julklappar. Flisan var otroligt nyfiken när hon såg alla spännande saker på bordet speciellt de som var till hundarna. Så här spännande tyckte hon att Albins julklapp var. Hon kunde inte riktigt förstå varför vi packade in den i julpapper när hon så gärna ville leka med den.

Matte: -Flisan den är inte till dig, det är en julklapp till Albin.
Flisan: -Men snälla! Om jag når in till den med nosen, får jag den då?
Matte: -Nix. Är du snäll så kanske Albin lånar ut den på julafton.
Flisan: -Suck...

 

2 kommentarer:

  1. Nu blev ju Albin jättenyfiken och längtar som bara den till julafton. Om jag ligger och sover så kanske det går fortare, säger Albin.
    Gud va kul vi ska ha i snön Flisan, jag älskar också snö jättemycket. Det bästa jag vet är att göra snöänglar.
    Nospussar fån mig.

    SvaraRadera
  2. Flisan:Nyfiken i en strut verkar jag se ut som, men ooooj vad det luktade gott eller?????
    Ca

    SvaraRadera