onsdag 5 december 2012

Snögummor

Nu är vi precis inkomna från lunchpromenaden i Humlan. Vi såg bara några meter framför oss och det råder total snöstorm. På sina ställen hade det blåst så mycket så snödrivorna nådde mig upp till låren. Men Flisan skuttade som en snöhare i djupsnön och hade superroligt. Vi fick pulsa oss fram genom Humlegården och vi var båda vita av snö när vi kom tillbaka till jobbet. Nu blir den en tupplur för Flisan i sin säng medan jag är förtjänt av en kopp kaffe och en pepparkaka.


3 kommentarer:

  1. Ja det är verkligen snöstorm ute. De indierna som har kommit hit är lyriska. Då de aldrig sett snö förut så är det väldigt exotisk med en snöstorm. En av tjejerna i projektet fastnade på flyplatsen och en på ett tåg. Som det ska vara när det är snöstorm =)

    Bra jobbat Linda!

    SvaraRadera
  2. Norrbottens plogar,väghyvlar m.m står i beredskap att komma och hjälpa er:) Vi har något varmare bara -14 nu men vi VILL ha mer snö.
    Ca

    SvaraRadera
  3. Och i Arvika har det också börjat att snöa lite. Det började i går kväll vid 22-tiden, så då gick vi ut jag och Albin. Snacka om att han var lycklig, han var som en säl i snön och ville inte gå in. Och i morse hade hann bråttom ut igen, ingen sovmorgon idag inte.Men nu har vi fått ett problem, snön fäster i trampdynorna på Albin hela tiden, så han går 10 meter sen haltar han och stannar och sätter sig och går inte en meter. Så ikväll när vi gick ut så fick jag binda tassarna med gummerad gasbinda. Det var toppen tyckte Albin, så nu har jag varit inne på en hundsida på datorn och beställt några bra strumpskor el. vad jag ska kalla dom, ser ut som sockiplast, men skulle vara jättebra mot snö, slask och salt. Det ska bli spännande att se. Men jag tror faktiskt att Albin kommer att gilla dom för han har verkligen problem med snön som han egentligen älskar.

    SvaraRadera