tisdag 14 augusti 2012

Tips på aktiveringsleksaker


Nu har jobbet dragit igång på allvar för både matte och husse. Husse som har haft ett flexibelt jobb där han många gånger har kunnat jobba hemifrån har nu bytt arbete - ett bättre jobb men kanske inte lika flexibelt. Detta innebär att matte nu ensam tar hand om Flisan under arbetsdagarna och det kan nog i längden bli lite långtråkigt för fröken Flisan. 

Nu funderar jag på att få in en rutin där hon varje eftermiddag får leka med en aktiveringsleksak. Det finns ju ganska många att välja mellan och de stora lite svårare är förvånansvärt dyra. Alla tips mottages tacksamt. Gärna en hållbar lite svårare som hon kan använda länge.

Dog Fighter
Den här har jag funderat på

6 kommentarer:

  1. Aston tycker det är kul att få "trasha" toarullar eller andra kartonger som jag fyllt med godis och sedan förslutit väldigt väl.

    Tugga på märgben kan han också göra i evigheter utan att tröttna.

    Sökövningar är effektiva för att få hjärnan trött, men dessa kräver ju förstås att du är med och då blir det väl inte så mycket jobbande gjort. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen!
    Jag tror jag ska rigga några rullar hemma och ta med till jobbet och ta till dom när hon får riktigt tråkigt.

    Gillar Aston märgbenen även när märgen är slut/borta?

    SvaraRadera
  3. Jag skall försöka komma ihåg att ta med en av Bettans aktiveringsleksaker - likt den på bilden. Det är lite sönderbiten, men funkar nog. Påminn mig gärna :)
    Linda

    SvaraRadera
  4. Tack Linda, vi lånar gärna!

    /Linda & Flisan

    SvaraRadera
  5. Linda, Albin har precis en sån på bilden. Vill Flisan ha den så får hon den.Albin tycker det är mycket roliga att söka.Jag kan ta med den när vi kommer om du vill,så slipper du köpa för dom är dyra.

    Mamma.

    SvaraRadera
  6. När märgen är borta blir benen så klart mindre intressanta, men ibland kan han få för sig att ligga och tugga på dem ändå. "Jaha, här låg det ett ben, bäst att tugga lite på det i brist på annat". :)

    SvaraRadera