torsdag 18 juli 2013

Vart går gränsen..?


Dessa så kallade "pet strollers" blir en alltmer vanligare syn på Stockholms trottoarer. Jag undrar alltid hur det kommer sig att dessa hundar inte kan gå. Eller är det helt enkelt så att det är enklare att ta med sig hunden i olika butiker när man är ute på en shoppingtur? Vad tror ni anledningen är?

Jag vet aldrig om jag ska skratta eller gråta när jag ser dessa. Men så kom jag på att tidigare i veckan när Flisan var så morgontrött så jag mer eller mindre fick släpa och dra henne i kopplet på väg till jobbet, ja se där, ett nytt användningsområde - till morgontrötta hundar som inte vill gå och jobba.

PS.  Jag lovar och svär på heder och samvete att aldrig införskaffa en pet stroller :) om det nu var någon som blev orolig...

1 kommentar:

  1. Håller med dig, hunden ska ju lixom bli rastad på sina promenader och få motion, det kan den knappast i en såndär! Jag kollade på på Animal Planet herrom dagen och då var det en familj som hade sina hundar i spjälsäng på natten, var ute och gick med dem i en pet stroller och så hade de blöja på sig. Då undrar man vad det är som händer!

    http://lovechivas.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera