tisdag 5 november 2013

Action

Ja det är verkligen full action när Flisan träffar Yoko på lunchen. Är dessutom bollen med så blir det dubbel glädje. Kommer en whippetkompis springande och vill vara med så är lyckan fullkomlig.

Säga vad man vill om arbetsdagar, men får Flisan sin lunchtimme med lek och bus så är hon världens gladaste och lyckligaste hund. Humlegården börjar likna en leråker men inte bryr sig hundarna om detta. Det är bara matte och husse som knorrar lite när det är tasstvätt hit och tasstvätt dit...

 Tjohoo vad kul jag har!
 Yoko: - Jag vill också leka med bollen
 Flisan: - Okej, här får du låna bollen
 Yoko: - Du kan inte ta mig!
 Flisan: - Vänta bara jag närmar mig
 Flisan: - Lätt som en plätt
 Flisan: - Yoko, kolla där borta, vem är det?
 Whippettjejen: - Vilka leker där borta?
 Whippettjejen: - Jippi det är ju Flisan, jag kommer!
 Yoko: - Men hallå, glömde ni mig?

2 kommentarer:

  1. Flisan verkar ha jättekul på sin lunchrast. Och mamma skriver så kul, nästan som en serietidning.
    Puss och kram Flisan, du saknas här.

    SvaraRadera
  2. Whippets och tydligen vinthundar generellt gillar att springa ihop. Antagligen för att andra hundar inte är lika snabba så en Tax är inte lika kul, den kommer inte upp i fart även om den går för fullt. Man kan se Flisan om hon får syn på en, direkt glädje!

    SvaraRadera